Skip to main content

Do Re Mi Fa So La Ti Do

Kenapa semua testing kena start dengan test 1 2 3?

Comments

Popular posts from this blog

Ramly Member Card.

Assalamualaikum w.b.t. Hi smua. Lau semalam post kebetulan, ni post betut2 punya. Aku dah lama nak update/promot kat korang especially kepada sesiapa yang accessible. amende laa agaknya kan. Benda yang aku nak promot ni harap2 dapat menjimatkan ekonomi rumah tangga kita, Insya-Allah & yang paling penting kita support produk yang Halal, Insya-Allah. Member card Ramly Aku nak citer pasal member kad Ramly burger yang femes tu. Dulu kedai dia sederet Ayam Penyet Bangi tu, tapi sekarang dah pindah sederet Baked With Yummy & ManjaKu Bangi. Skit fakta: 1. Napa nak jadik member? Kita dapat beli barang2 keluaran Ramly & produk2 yang di jual kat kedai dia dengan harga yang murah berbanding harga pasaran. Aku ni suker menstok barang2 frozen kat umah. Jadik, memang berbaloi-baloilah. Mengenyangkan. 2. Camner nak jadik member? Sangat senang. Bagi je photostat IC & isi borang. Trus jadik member. Kad dia xde expired date jugak. Syokkan. Menyenangkan. 3. Berapa yuran pendaftaran? Xde Y

Bread War: Massimo vs Gardenia

 Assalamualaikum w.b.t. hi peeps. ari ni aku nak buat entry yg heavy skit la (tapi takdelaa seheavy berat badan aku @ you could say "tak seringan berat badan aku jugak") . hehehehe. lately it come to my attention about bread war between Massimo and Gardenia. it's not launch by them of course. so cheap strategy for such a big corporate name. but by other peeps. it started when they claim gardenia has stop buying flour from Robert Kuok (Malaysia & Southest Asis Richest Person *According to Forbes his net worth is estimated to be around $12.5 billion on May 2011). with that, robert kuok has create a whole new bread called Massimo. that's the surface story that we know. i don't want to tell you about the sh** that emotional, hentam meluru, stupid & crazy people said about this. so merosakkan my blog. you can find it at Mr. Goo. the question is, how deep that we know about this? as a civilization person (eceh. actually, dulu cita2 i nak jadik reporter) , i foun

Chocohauz Langkawi Island.

As salamualaikum w.b.t. Hi there. Rajin pulak chit chat ari ni yea. Well, this is one of the post yang buat aku tak sabar2 nak update blog. Huhu. One of our JJCM @Langkawi Island - Chocohauz Panorama (salah 1 kedai kat area cable car). Kami dapat flyer entitle 5% @ 10% based on your purchase categories. Since lama lagi nak tunggu turn cable car, kami pun try je la lepak sini. Check it out! 1st thing yang aku spot masa masuk kedai ni yang buat hati aku ada taman, tak lain tak bukan coklat brand Callebaut. Turn out dia menggunakan coklat Callebaut untuk buat produk dia. In shaa Allah no doubt laa dia nyer taste kan pasai pe, aku nyer brownies, congo bar, coklat kek @ pape produce yang guna coklat chip aku guna Callebaut gak :-). Rasa kembang kuncup bila flavor tu di recognize. Huhu. Belakang kami tu tempat depa buat coklat. Bilik yang sangat environmental control (eceh. betulke term ni? huhu) Then ada machine yang sentiasa mengalirkan coklat. Sangat solid sampai aku tak tau yan