Skip to main content

Floria 2012: Bougainvillea - Enduring Beauty [Putrajaya Flower & Garden Festival].

Assalamualaikum w.b.t.
Credit to Paul Scharff
Hi semua. Ramai jugak yang bertanya pasal Floria Putrajaya 2012. Kalau Karnival WOW Putrajaya, pantas jee aku update kan. Untuk Floria ni terlambat skit laa peeps. Bizilaa konon-kononnya. hehehe.

Okek. Wasting no time. Here's the update & of course I hope the info are enough to guide you (^_^)


Floria 2012 Putrajaya Flower & Garden Festival tahun ni bertemakan Bougainvillea - Enduring Beauty. Kenapa & mengapa tu, sila klik sini yea. Kalau tahun lepas tema dia bunga ros, tahun ni bunga kertas lak. Start pada 30 Jun (Sabtu) sampai 8 Jul 2012 (Ahad). Masa dia pulak untuk weekday@Isnin sampai Khamis start seawal 9 pagi & tutup pukul 10 malam. Kalau ari Jumaat sampai Ahad, lewat skit dia tutup. Pukul 12tengah malam. Masuk adalah PERCUMA. itu sudah semestinya! Tapak Floria 2012 masih sama. Dekat tapak tahun lepas = tapak pasar tani, tapak Karnival WOW (Depan MOF).

Below adalah map/peta Floria 2012 tentang kedudukan parking, gerai & macam-macam. Pasal bunga api lak, aku tak sure laa geng. Sebab tak jumpa info pasal bunga api. However based on map ni, ada tapak bunga api. So, cannot komen looorrr..Terpulang pada kebolahan menaakul masing-masing (
cam blajar Fizikla pulak kan. hehehe).


Tahun ni pun ada boat floral parade AKA bot berhias bunga & lampu. Ada 13 bot berhias (bot tempatan & antarabangsa) yang akan amik bahagian. Bot akan start berarak pujul 8.30malam sampai 9.30malam. Lepas tu, bot berada dalam keadaan pegun (memang sangat Fizik ari ni) sampai pukul 11.30 malam. 30 Jun boat parade akan dirasmikan oleh Agung. 

Bertemakan Garden Festival, based on provided info, ada garden terapi, garden showcase dan macam-macam lagikla.

So peeps. What you waiting for? Jom! (Tunggu 30hb nanti yea) (~_~)


Webbek: bou·gain·vil·le·a [boo-guhn-vil-ee-uh, -vil-yuh, boh-] = any of several shrubs or vines of the genus Bougainvillea,  native to South America, having small flowers with showy, variously colored bracts, and often cultivated in warm regions.

Comments

Popular posts from this blog

Ramly Member Card.

Assalamualaikum w.b.t. Hi smua. Lau semalam post kebetulan, ni post betut2 punya. Aku dah lama nak update/promot kat korang especially kepada sesiapa yang accessible. amende laa agaknya kan. Benda yang aku nak promot ni harap2 dapat menjimatkan ekonomi rumah tangga kita, Insya-Allah & yang paling penting kita support produk yang Halal, Insya-Allah. Member card Ramly Aku nak citer pasal member kad Ramly burger yang femes tu. Dulu kedai dia sederet Ayam Penyet Bangi tu, tapi sekarang dah pindah sederet Baked With Yummy & ManjaKu Bangi. Skit fakta: 1. Napa nak jadik member? Kita dapat beli barang2 keluaran Ramly & produk2 yang di jual kat kedai dia dengan harga yang murah berbanding harga pasaran. Aku ni suker menstok barang2 frozen kat umah. Jadik, memang berbaloi-baloilah. Mengenyangkan. 2. Camner nak jadik member? Sangat senang. Bagi je photostat IC & isi borang. Trus jadik member. Kad dia xde expired date jugak. Syokkan. Menyenangkan. 3. Berapa yuran pendaftaran? Xde Y

Bread War: Massimo vs Gardenia

 Assalamualaikum w.b.t. hi peeps. ari ni aku nak buat entry yg heavy skit la (tapi takdelaa seheavy berat badan aku @ you could say "tak seringan berat badan aku jugak") . hehehehe. lately it come to my attention about bread war between Massimo and Gardenia. it's not launch by them of course. so cheap strategy for such a big corporate name. but by other peeps. it started when they claim gardenia has stop buying flour from Robert Kuok (Malaysia & Southest Asis Richest Person *According to Forbes his net worth is estimated to be around $12.5 billion on May 2011). with that, robert kuok has create a whole new bread called Massimo. that's the surface story that we know. i don't want to tell you about the sh** that emotional, hentam meluru, stupid & crazy people said about this. so merosakkan my blog. you can find it at Mr. Goo. the question is, how deep that we know about this? as a civilization person (eceh. actually, dulu cita2 i nak jadik reporter) , i foun

Along Checked-In: Wadihana Islamic Steakhouse, Bangi.

Assalamualaikum w.b.t.  Hi peeps. Aku kan saja jeee mengundang masalah bila update entry ni di ari Isnin. Meleleh air liur aku ni tau tak. Memang bernafsu sungguh. huhu. Wadihana Islamic Steakhouse AKA WISH. Ni bukan 1st time aku makan kat sini. 1st time datang beramai-ramai dengan family in law. WISH ada bukak branch baru kat PV128, Setapak. Dekat dengan Toowoomba Deli & Meats Restaurant yang aku terjah untuk wagyu beef tu. Lau ikutkan pekerja dia, kedai diorang sebelah belakang, bukan ngadap main road. Lokasi WISH kat Bangi, sederet dengan Pappa Rich yang aku pernah terjah gak dulu. huhu. Kiranya hala ke PKNS leh nampak kedai ni sebab ngadap main road. Pastu WISH ni ada bukak 2 kedai kat Bangi ni. Depan & belakang lorong je. Yang ngadap main road (yg aku terjah ni) offer western food. Kalau nak goreng2 @ makanan local leh pi kedai yang kat lorong belakang tu. Dedua aku pernah pi. Of course lee aku lagik suker yang western food ni. huhu. Pernah featured dalam magazin